入賞 Fine Work Prize

Pei Han

Flying Romantic old fashion spirits

 

Sugar in a candy jar

 

A sound-alike of a summer song

 

Having the taste of valentine fruit

 

The last note of the song

 

used art supplies or application soft

Mixed media (Acrylic、Pencil etc.)

Artist comments

Series Title: A solo bitter sweet love //
Unrequited love is unspoken flirt, it’s a one-man solo, it’s a bitter sweet drama, it’s a Silent Love.

1、Flying Romantic old fashion spirits. /
The moment of the heart beat is the start of an inner drama overture, it’s a beginning of one’s dreamy adventures.

2、Sugar in a candy jar /
Remember the day I was sick, you brought warm porridge to visit me even though it’s a rainy cold day.
Every single grain of rice tasted like a sugar petal, the rain seems to turn into sugar. I feel like living in a sugar jar.

3、A sound-alike of a summer song /
In an incredibly unusual hot April, you sent me a video in which you played a song saying it reminds you of me. I re-watch it again and again. It feels like having the sweets, riding on a merry-go-round, again and again, dazzling but so joyful.

4、Having the taste of valentine fruit /
Being in love with you but not knowing where to start. I am like a trapped doll in a clip doll machine, waiting for you to find out my feelings for you. Feeling uncertain, guess you might need a compass to find me among everyone.

5、The last note of the song /
27th of June. I wanted to show my love after the party. Nevertheless, you are holding another girl’s hand. The music stops. My world immediately falls apart, and the candy inside me drops like a glass bead.

This has been a show, only using honey to make red pomegranate, only dipping potpourris in brewing wine, only tipping pickled plum on a solo silky sheet music.
Being in love is like a bitter sweet fantasy solo.
The moment that your love is not reciprocated, it is painful but you learn.

 

 審査員評

これも細かい作品。到底私には描けない。
細かいのが好きな人は意外と多いのだが、私は見ていると疲れてしまった。

小林正直(二科会デザイン部会員)


抜群の描写力と不思議な遠近法、随所に配した日本の千代紙がマッチしていて、解説文を合わせ読むと、この5画面の物語は、そのまま一冊の絵本になっている。
自分では最も高く評価しました。

田中淑恵(ブックデザイナー)


画面の四方八方に細やかに目を配りながら即興的に色彩や対象を配置していった感のある作品です。
描きながら戸惑い逡巡する姿がむしろ作品のノビシロを増大させイメージも画面も際限なく膨らみそうです。
緻密な紋様も疎かにしない作者の真面目な内面が凄み出ている作です。

増本大二郎(二科会デザイン部会友)


作品をそのままスカーフの柄にしたくなるようなファッション性を感じました。
色使いの感覚も明るく、見る人を楽しませてくれます。
個人的には、人を笑顔にする作品を作る作家さんは大好きです。これからもがんばってください。

山本さと子 (版画家)


モノクロの部分とカラーの部分が混在していて、それが作品に独特の雰囲気を与えていて心に残ります。
絵の主要な部分以外も細かく描き込まれており、それが作品のクオリティーを高めていると思います。
ただ仕事でいちいちここまで描き込んでいるとペイしなくなってしまいますので、抜くところは抜いて、見せたい部分に焦点を当てる方がいいかも知れません。

蟹江隆広(日本イラストレーター協会 会長)


NEXT PAGE

| ホーム | 仕事依頼 | ギャラリー | 入会ご案内 | 公募展 | 年度賞 | 作品集 | 活動内容 | メールマガジン | 会員リスト | 組織概要 | リンク集 |

このサイトに含まれる全ての画像の無断転載を禁じます。


Japan Illustrators' Association / Illustration gallery / Illustration competition / Illustrator of the year

Every art and illustration in this site must not be reprinted without permission by JIA.